Renkli Bireyler Montessori Okulu olarak içinde bulunduğumuz yüzyılda doğayla iç içe, doğaya saygılı çocuklar yetiştirmenin önemli olduğu bilincindeyiz. Biz de bu amaçla; geleceğin bilim çocuklarını yetiştirmek adına meraklı, aklına gelen her sorunun cevabını arayan, büyüteçle türlü türlü keşifler, araştırmalar ve deneyler yaparak, çocuklarımızın bütün bunları bilim uygulamaları ile düzenlemesini ve kaydetmesini sağlamaktayız.

Montessori çalışmalarımızı destekleyen, yaparak-yaşayarak öğrenme modelini esas alan Eğlenceli Bilim Programları öğrencilerimizde deney kültürü ve bilim sevgisi oluşturmakta, öğrendiklerini somutlaştırarak bilgilerinin kalıcılığını arttırmaktadır. Öğrencilerimizin yıl boyunca yapacakları deneyler için grup çalışmalarında ve bireysel olarak kullanacakları tüm deney materyalleri tarafımızdan sağlamaktadır.

Her Eğlenceli Bilim dersinde, malzemeleri kullanarak deney yapma imkânı sunulmaktadır.

Araştırmacılar artık 0-6 yaş arasında çocukların bahçe (doğa) deneyimlerinin küçük motor kas gelişimi, doğanın sunduklarına takdir gibi çoklu alanda olumlu etkisini kabul etmiş durumdadır.

İçinde bulunduğumuz yüzyılda doğayla iç içe, doğaya saygılı çocuklar yetiştirmek çok ama çok önemli. Tanık olduğumuz hoyratlık ve vurdumduymazlık çocuklara yaşayacak dünya bırakmıyor. Onun için diyoruz ki doğaya çıkın, doğayla bağlar kurun, çevremizdekileri doğayı koruma konusunda bilinçlendirelim. O yüzden bunu önce çocuklarımızla ve büyük deneyimler yaşayacağımız arka bahçemizle işe başlayacağız. Bu heyecanlı deneyime hazır mısınız?

Bizde bu amaçla geleceğin bilim çocuklarını yetiştirmek adına, meraklı aklına gelen her sorunun cevabini arayan, büyüteçle türlü türlü kesifler, araştırmalar ve deneyler yapacak çocuklarımızın, bütün bunları bilim günlüğüne görsel çizimler, çalışma kağıtları ya da doğadaki nesneleri saklayarak kaydetmesini sağlayacağız.

Bu arka bahçe çalışmalarımızda karınca araştırmaları, uğur böceği evi yapımı, böcekler ve kum kurtları için yuva yapımı, cırcır böcekleri yalnız mı yaşamayı sever yoksa birlikte mi deneyi, kompost, (çürüyüp toprağa karışan ve böylece toprağın besleyiciliğini, verimini artıran atık) doğal gübre yapımı deneyi, örümcek dostu çerçeve yapımı, kuşlar için çekici gelen renk var mıdır deneyi, CD kutusunda harika fasulye büyüme döngüsü izleme deneyi, meyve suyu paketi bahçesi, ayak izinden serçe yapma sanatsal etkinliği, sihirli peri bahçesi oluşturma, bir metrekarelik alanda ekolojik araştırma deneyi, kılcal hareket bitki deneyleri olduğu gibi çocuklarımızı araştırmaya ve meraklandırmaya götürecek sorularda yer alacaktır.Mesela;

  1. Midemiz niçin kendini sindirmiyor?
  2. Kemiklerimiz demirden olsa nasıl olurdu?
  3. Bacağımı çarpınca niye morarıyor?
  4. Soğan niye ağlatır?
  5. Tırnaklarım niye uzuyor?
  6. Göbek deliğim niye var?
  7. Niye geğiriyorum?
  8. gibi soruların cevaplarını araştırmasına fırsatlar sunacağız.

Hem yapmayı, hem gözlemeyi, hem akıl yürütmeyi, hem neden sonuç ilişkisini deneyip, gerekirse düzeltmeyi, hem kayıt tutmayı özendirerek yaşam boyu öğrenme tutkusunu ortaya çıkarmak amacındayız.En kirli, en harika, en meraklı, en heyecanlı bir bahçe deneyimi yaşamaya hazır mısınız? Çünkü dışarıda keşfedilmeyi bekleyen kocaman bir dünya var.

ARKA BAHÇE ETKİNLİKLERİNİN ÇOCUKLARA SAĞLADIĞI FAYDALAR
  1. Deneyerek, yaparak öğrenmesini,
  2. Bilgilerini arttırması,
  3. Gözlem ve deney yeteneklerini geliştirmesi,
  4. Çevresindeki olaylara karşı, daha duyarlı olmasını ve daha dikkatli gözlem yapmasını sağlar.
  5. Böylece çevresini tanımasına ve sevmesine katkıda bulunmasını,
  6. Problem çözme becerisini geliştirmesini,
  7. Günlük yaşamlarıyla ilgili araç-gereç ve malzemeyi ve bununla niteliklerini tanımasını,
  8. Merak duygusunu güdülmeme,
  9. Sorulara cevaplar arayıp-bulmasını,
  10. Kavram gelişimini sağlaması,
  11. Dil gelişimine ve mantık yürütme becerilerini geliştirmesine yardımcı olması,
  12. Çeşitli konularda fikirler üretmesini, bunları öğretmen ve arkadaşlarıyla tartışabilmesini sağlaması,
  13. Yaratıcı düşünme becerilerini kazanmasını, kendine güvenen bireyler olmasını sağlar.
  14. 0-6 yaş gurubu çocukları psikomotor yönden gelişimine de katkıda bulunur.
  15. Fen ve doğa etkinlikleri sırasında çocukların hareket etme ihtiyaçları karşılanır.
  16. Küçük ve büyük kaslarını kullanmak, duyu organlarını kullanmak ve bedensel koordinasyonunu sağlamak,
  17. Nesnelerin ortak özelliklerini ve farklılıklarını ayırt etmesini,
  18. Grup faaliyetlerine istekle katılmasını ve iş birliği yapmasını,
  19. Kendi bedenine karşı olumlu tutumlar geliştirmesini,
  20. Sağlık ve beslenme kurallarına uymasını,
  21. Temel eğitim için fen bilgisine ilişkin gerekli kavramları geliştirmesini sağlar.